
До атестаційної роботи включаються завдання різних рівнів складності:
завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо;
- завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси;
- описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків;
- встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки;
- використовувати знання у практичній діяльності.
Атестаційна робота має включати 75 % завдань на відтворення і 25 % завдань на застосування знань.
До атестаційної роботи включаються завдання різних типів: тестові завдання закритої форми (з однією правильною відповіддю, з кількома правильними відповідями, на встановлення відповідності); обов’язково включаються завдання відкритої форми (з короткою та розгорнутою відповіддю); пропонуємо, насамперед у класах з поглибленим вивченням біології, включати завдання, які передбачають здійснення аналізу діаграм, графіків, таблиць та завдання, в яких учням пропонується прочитати текст і використовуючи його зміст виконати завдання.
Приклад завдання з однією правильною відповіддю:
Діяльність дощових червив в екосистемах призводить до:
- А пошкодження коренів рослин;
- Б пригнічення розвитку ґрунтових організмів;
- В підвищенню родючості ґрунту;
- Г зменшенню кількості кисню в ґрунті.
Приклади завдань з кількома правильними відповідями:
Укажіть ознаки, які характеризують підшлункову залозу:
- 1) виробляє гормон інсулін;
- 2) виробляє підшлунковий сік;
- 3) виробляє гормон тироксин;
- 4) виробляє шлунковий сік;
- 5) залоза змішаної секреції;
- 6) травна залоза.
Впишіть у текст пропущенні терміни із переліку, що зазначений нижче. Запишіть у текст цифри обраних відповідей.
Кров переносить від травної системи до клітини тіла . Від легень до тканин і органів кров транспортує ____. Кров переносить також _____ - речовини, які виділяються залозами внутрішньої секреції і забезпечують регуляцію діяльності організму.
Перелік термінів:
- 1) кисень;
- 2) імунна;
- 3) ферменти;
- 4) поживні речовини;
- 5) гормони;
- 6) вуглекислий газ.
Приклад завдання з короткою відповіддю:
- Запишіть три складові частини аналізатора.
Приклади завдань з розгорнутою відповіддю:
- При підвищенні температури середовища організм людини збільшує тепловіддачу. В який спосіб це здійснюється?
- Поясніть чому шкідливо носити тісне взуття, а в підлітковому віці - і взуття на високих підборах.
Час, який відводиться на виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної підсумкової атестації 3 біології, або інші збірники завдань з біології, що мають відповідний гриф, з урахуванням вимог, що зазначені вище.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році, затверджених Наказом МОН № 94 від 08 лютого 2016 року.
Немає коментарів:
Дописати коментар