Науково-методична проблема школи

Формування ключових компетенцій учнів на основі використання методів активного навчання

вівторок, 5 квітня 2016 р.

Завдання для проведення ДПА у початковій школі

  У 2015/16 навчальному році державна підсумкова атестація у початковій школі має бути проведена з додержанням нових Орієнтовних вимог до проведення ДПА, якими затверджені вимоги до змісту підсумкових контрольних робіт.
  Освіта.ua, в рамках проекту методичної допомоги навчальним закладам, пропонує новий безкоштовний збірник завдань ДПА-2016 у початковій школі, що відповідає новим вимогам до проведення атестації.
Збірник, що розроблений фахівцями-практиками, стане у пригоді шкільним адміністраціям, вчителям початкових класів та батькам учнів при плануванні, організації та проведенні підсумкової атестації учнів 4-х класів. При розробці всіх варіантів завдань укладачами збірника враховані аспекти до формування змісту підсумкових контрольних робот.
  Збірник завдань містить завдання для проведення іспитів з української мови, літературного читання та математики, що відповідають критеріям вимог до проведення атестації учнів.
  Завдання з кожного предмета, згідно з вимогами до проведення ДПА, поділені на дві комбінації, які у свою чергу містять по п’ять варіантів завдань з кожного навчального предмета.
  У добірці запропоновано матеріал для проведення державної підсумкової атестації учнів 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів із трьох навчальних предметів: української мови, літературного читання та математики. Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт сформовано відповідно до державних вимог щодо рівня загальноосвітньої підготовки учня, визначених чинними навчальними програмами для 1–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.  Підсумкові контрольні роботи укладені в двох комбінаціях. При підготовці враховувалися такі аспекти:
  • навчальний матеріал, що підлягає перевірці, вивчався учнями впродовж навчання в початковій школі;
  • комбінація містить завдання різних рівнів складності;
  • кількість і обсяг завдань оптимальні для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
  • тестові завдання сформульовані в одному стилі у формі спонукання;
  • завдання підготовлені в п’яти варіантах, серед яких учитель може обрати два рівноцінні.
ЗАВДАННЯ ДПА З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
  І комбінація сформована з тексту для списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь, завдань до тексту для перевірки мовних знань та творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь;
  ІІ комбінація містить тестові завдання закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.
ЗАВДАННЯ ДПА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ
  І комбінація складається з тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного;
  ІІ комбінація – з тексту для самостійного читання й завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного та вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) i відкритого типу (на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого завдання.
  Тексти для самостійного читання відповідають нормі за обсягом, максимальною кількістю слів у реченні, наявністю лексичних труднощів. Вони охоплюють різні теми чинної програми з літературного читання. За тематикою презентують проблеми, актуальні для сучасного суспільства. Матеріал добирався з народної творчості, творів сучасних письменників, класиків як української, так і зарубіжної літератури, адаптувався відповідно до чинного правопису сучасної української мови. Вони мають пізнавальний характер і значний виховний потенціал.
ЗАВДАННЯ ДПА З МАТЕМАТИКИ
  Обидві комбінації містять складену задачу на три дії та задачу на застосування геометричного матеріалу.
  І комбінація включає завдання на знаходження значення математичного виразу з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій; на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа.
  ІІ комбінація включає три тестові завдання закритого типу на визначення однієї правильної відповіді з трьох пропонованих, одне завдання на встановлення послідовності або відповідності між 6 елементами, одне завдання відкритого типу з короткою відповіддю.
  Збірник завдань для державної підсумкової атестації учнів 4-х класів створено Освіта.ua для використання у навчальних закладах України у відповідності до порядку проведення державної підсумкової атестації у початковій школі.
Комерційне використання та розміщення на інших ресурсах заборонено.

Немає коментарів:

Дописати коментар